16. 9. 2013

India- letenka

  Ako som takmer neodletel



Keď sa človek chystá na mesačnú púť do Indie a Thajska, musí byť pripravený na všetko. Na každom kroku vás niekto bude chcieť ošklbať, predať vám niečo, v miestnych vlakoch strávite doslova celý deň atď. Sú to veci, ktorým sa nevyhnete a dokonca vás istým  zvláštnym spôsobom lákajú. Predsa len je predpoklad, že ak sa do Indie vydáte, nie je vašim zámerom ubytovať sa v 4* hoteli, celý deň preležať na pláži a za vaše najväčšie dobrodružstvo budete považovať jazdu v klimatizovanom autobuse po nejakom ostrove :). Pripadá vám to ako predstava dokonalej dovolenky? Tak potom mi, prosím, spravte láskavosť a ďalej nečítajte.


Tak, ak ste sa rozhodli čítať ďalej, mám pre vás pár užitočných informácií ohľadom prípravy na cestu. Treba zariadiť letenky, víza a nejaký ten itineár.

Začnime letenkou  o ktorej bude tento článok. Vízam a veciam, čo treba vziať na cestu  sa budem venovať v ďalšom článku.

Bežná cena letenky do Indie je cca. 500-600EUR a z našich končín momentálne najvýhodnejšie vychádza Aeroflot. Samozrejme, túto cenu som za letenku nezaplatil, nepoviem vám presnú cenu, ale povedzme, že spiatočnú letenku som kúpil za cenu jednosmernej :). Niekedy sa proste bookovacie portáli pomýlia a nahodia len cenu za jednosmernú cenu. Musíte byť ale naozaj rýchli, lebo letenka za túto „chybnú“ cenu sa dá kúpiť len chvíľku. Treba byť v pozore a rýchlo klikať. Keď som túto cenu uvidel za 10 minút už letenka vychádzala z tlačiarne.

Budem letieť s Saudi Airlines, z Milána do Delhi s 23 hodinovým transferom v Saudskej Arábii.  Letenku som kúpil niekedy v máji a letieť budem v decembri.

Byť rýchly nie je jediná vlastnosť, ktorú som pri tejto kúpe potreboval. Za chvíľku mi volal pán z agentúry, cez ktorej portál bola letenka kúpená. Aerolinky si všimli chybnú cenu a ihneď letenky stiahli. Rezervačným systémom prejdú len platby, ktoré dorazia na zahraničný účet do 24 hodín, ostatné budú stornované. V tomto prípade mi veľmi pomohol pán z agentúry superletuška.cz. Peniaze som poslal na ich účet a na základe potvrdenia o platbe mi letenku vystavil (peniaze boli stále na ceste,  a do 24h by k nim neprišli).
Vybojovaná letenka mi pár mesiacov kvasila na stole, až pokiaľ mi neprišiel mail, že bola zrušená. Šokovane som hľadel na monitor a neveril vlastným očiam. Ihneď som volal do agentúry superletuska.cz, aby som zistil viac info. Dozvedel som sa, že Arabi od roku 2014 menia letový poriadok a práve moja linka z Delhí do Milána bola dosť zmenená. Ako prestupné letisko som mal Rijád, ale linka bola presmerovaná do iného Saudského mesta, ale linka do Milána stále lietala z Rijádu. To znamená, že by som musel absolvovať vnútroštátny let, ktorý by som nestihol a ani by som naň nedostal tranzitné víza. Jediná možnosť bolo stornovanie letenky, čím by sa mi vrátila jej plná cena, ale nikto by mi už nepreplatil nadväzujúce letenky (Viedeň-Miláno, India-Thajsko). A ešte k tomu by som nešiel na trip, ktorý mám v kalendári pol roka. To som odmietol akceptovať a rozhodol som sa hľadať alternatívne možnosti. Jedna z nich bola aj napriek všetkému letieť a bez víz uviaznuť v tranzitnej zóne na letisku v Saudskej Arábii. No čo, aspoň by som si mohol posielať poštu s kolegom Snowdenom v Moskve.

Nakoniec sme s pánom z cestovky prišli na menej radikálne riešenie. Saudovia majú aj linku do Mumbaia a dokonca do Rijádu. Dokonca aj ako tak sedeli dátumy.  Pustili sme sa do tejto možnosti, a čakali, či Saudi túto zmenu schváli. Aerolinka je v podobnom prípade povinná poskytnúť vám alternatívu k vášmu letu, ale pri Arabských aerolinkách si nikdy nemôžete byť istý.

Trvalo deň kým bola zmena schválená a mohol som si vydýchnuť. Veľká vďaka patrí pánovi zo superletuška. cz, ktorý to zariadil.


Nikdy neviete, čo vám cesta pripraví a to som dokonca ešte ani neodletel. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára